Want je kent ze wel van die dagen dat het heel fijn is om voor je kids even snel een maaltijd op tafel te toveren. Omdat je zelf op een ander moment, of ergens anders eet. Of omdat het al etenstijd is voor je kids en jij nog maar net thuis bent.  Kortom altijd handig om van die lekkere snelle recepten te hebben waar je kids van smullen.

Want je kids laten het beste gedrag zien wanneer ze voldoende drinken, tijdig eten en voldoende slapen. Voor hun gedrag en voor jou is het dus prettig om niet te laat te eten. Hoe later het wordt, hoe vermoeider ze zijn. En hoe vermoeider ze zijn, hoe minder ze eten, hoe minder gezellig ze zijn, hoe later ze slapen, hoe meer gedragsproblemen of leerproblemen etc. Kortom: Eet als het maar even kan op tijd.

Pasta naar keuze met courgette.

Wil je groene, rode of gele pasta?
“Vandaag wil ik rood!! Dat vind ik namelijk echt een mooie kleur mama.”

Ik vind dit  absoluut zo’n leuk product!  Glutenvrij en super voedzaam. Peulvruchten, zoals rode linzen, groene erwten en kapucijners, zijn gezond. Van peulvruchten is bewezen dat de slechte LDL-cholesterol ervan omlaag gaat. Dat is goed voor hart en bloedvaten. Verder bevatten peulvruchten veel eiwitten, B-vitamines en vezels.

Ingrediënten:

  • kopje erwten of linzen pasta
  • 1 courgette in blokjes (De courgette is licht verteerbaar, zit boordevol vezels en mineralen)
  • eetlepel zoutarme tomatenpuree (Zitten vol met vitamine C, zink, calcium en ijzer en is zeer rijk zijn aan lycopeen.)
  • beetje peper
  • eetlepel olijfolie
  • geraspte schapenkaas

Bereiding:

Kook de pasta volgens de verpakking, spoel daarna kort af met koud water.
Smoor de courgette in een pannetje met een klein beetje kokosolie en met wat peper. Voeg 1 eetlepel tomatenpuree toe en maak af met een eetlepel extra vergine olijfolie en een beetje geraspte schapenkaas.

“Jammmie Mammie, echt heel lekker!!”