Rode Bessen Ijsjes.

Jammie, een hele schaal vol met rode aalbessen uit de tuin van me ouders. Thnx mam voor dit heerlijk power besje! (Het besje zit boordevol antioxidanten, die helpen bij het ontgiften van het lichaam. Hij bevat veel vezels die meehelpen aan een gezonde en gelijkmatige spijsvertering. Het is rijk aan vitamine B1, C en er zitten veel mineralen in: ijzer, fosfor, kalium, koper en mangaan).

Wat zullen we daar eens voor lekkers van maken? Een good food kwark-taatje? Of gewoon lekker door de greekyoghurt met zelfgemaakte crusli?

Maar na de vraag van Lizzi:

“zullen we een ijsje eten? Is dat een goed idee mama?”

Is het idee voor het rode bessen ijsje ontstaan. En aangezien ik zoveel bessen heb en niet heel veel ijsjesvormpjes kan ik de rest gebruiken voor een heerlijke Smoothie.

Dit heb ik gebruikt:
• Slabak vol rode bessen, met dank aan me vader en moeder, vers uit de tuin 🙂
• 1 banaan
• 3 stengels bleekselderij
• 1 avocado
• 1 dadel

• Ik had nog wee handjes frambozen over en 3 eetlepels havermoutpap, die vanochtend niet op was gegaan…. Dus dat zat er nog extra door 🙂
• Voor de Smoothie: 250 ml water of kokoswater.

Zo heb ik het gemaakt:
1. Alles in de blender
2. Even laten draaien
3. In de ijsjes vormpjes gieten, wat uurtjes in de vriezer en de heerlijkste ijsjes zijn gemaakt.
4. Doe door de rest het water of kokoswater, nog even opnieuw draaien en geniet.
(een combinatie van water en Smoothie is goed voor een dosis vocht, vezels en voedingstoffen, zo geeft het je lichaam vitaminen en mineralen zonder dat het er heel hard voor hoeft te werken. Het bevat vezels in tegenstelling tot sap, zodat de natuurlijke suikers, langzaam kunnen worden afgegeven aan het bloed. En omdat je Smoothie niet verwarmt is, bevat het enzymen die de vertering en opname van vitaminen en mineralen mogelijk maakt.)

Enjoy the summer!!